Linkio.hu

Modern kereskedelem

Webáruház automatizálás

Hogyan automatizáld a webáruházadat a Linkio segítségével?

Olvasási idő: 19 perc

A webáruházak automatizálása kulcsfontosságú a hatékony üzleti működés és a növekedés szempontjából. A Linkio számos eszközt és szolgáltatást kínál, amelyek segítenek automatizálni a webáruházad napi teendőit, beleértve a készletkezelést, az árazást, a rendelések kezelését, és a szortiment bővítést. Olvasd el a cikket és ismerkedj meg azzal a jövővel, amiben élünk.

A Linkio egy innovatív e-kereskedelmi platform, amely segít a vállalkozásoknak hatékonyabban kezelni werbáruházaikat. A cikkben bemutatunk 3 olyan válságálló stratégiát, aminek a használatával versenyképes webáruházat lehet építeni és üzemeltetni még a piac legnagyobb szereplőivel szemben is (pl.: Alza, eMag, TEMU, stb…)

3 válságálló stratégia a versenyképes webáruházért:

1, Márkaboltok létrehozása:  

2, Magas árrés tartalmú kiegészítő termékek értékesítése: 

3, Marketplace jellegű webáruházak létrehozása:  

Az egyik legnépszerűbb automatizálási stratégia a márkaboltok létrehozása

Ez a stratégia a Linkio által a „Modern kereskedelmi megoldások: Márkaboltok létrehozása széleskörű termékkínálattal” című cikk alapján készült, a teljes cikket ide kattintva tudod elolvasni: https://linkio.hu/modern-kereskedelmi-megoldasok-markaboltok-letrehozasa-szeleskoru-termekkinalattal/

Azért érdemes márkaboltot indítani, mert lehetővé teszi az e-kereskedők számára, hogy kiemelkedjenek a piacról, személyre szabott élményt és szolgáltatásokat pl.: garancia, szerviz stb… nyújtsanak, és szorosabb kapcsolatot építsenek ki az ügyfeleikkel.

Ez a fókuszált megközelítés lehetővé teszi, hogy az e-kereskedő piacot és új vásárlókat szerezzen a termékkörben szerzetzt magasabb szakértelme és a termékkör köré épülő szolgáltatások miatt. 

A stratégia lényege, hogy kizárólag egy termékre vagy termékköre, márkára, fókuszálunk és a teljes e-kereskedelmi stratégiánkat így építjük fel.

Hogyan indíthatok márkaboltot? 

1, Termék választás
Az első lépés, hogy válassz ki egy terméket vagy egy termékkört, ami köré szeretnéd építeni a márkaboltodat, ebben segítségedre lehet a Shoprenter cikke: Milyen terméket áruljak 2024-ben. https://www.shoprenter.hu/blog/webshop-otletek


2, Nagykereskedő keresés

Ha megvan a termék (a mi cikkünkben példaként a Xiaomi termékeket fogom említeni de ugyan ez megvalósítható a horgászbottól kezdve a golyóstollig bármilyen termékkel), akkor a következő lépés, hogy keresd meg az összes olyan nagykereskedőt, aki ezt a terméket értékesíti. Ebben segítségedre lehet a Nagyker kereső: 

3, Nagykereskedők bekötése
Miután megvannak a nagykereskedők kösd be az összes nagykereskedőt a Linkio.hu rendszerébe és a Linkio-n belül szűrd le, hogy kizárólag azokkal a termékekkel foglalkozzon, ami számodra releváns tehát pl.: a Xiaomi termékekkel. 

4, A legjobb szortiment a legjobb árakon
A Linkio képes a különböző nagykereskedők kínálataiból felismerni az azonos termékeket így nem fogja duplikálni a termékeket, hanem mindig a legjobb árú termékeket részesíti előnyben, ami van készleten a nagykereskedőnél. Ha ideáig eljutottál, akkor bizton lehet állítani, hogy az egyik legnagyobb kínálattal rendelkezel a piacon az adott termékkörből (pl.: Xiaomi) és az is biztos, hogy a legjobb ajánlatokat tudod kínálni ugyanis pontos képed van a beszállítói lehetőségedről. 

5, Építsd fel az extra szolgáltatásokat a termékeid köré 
Az igazi átütő erőt az fogja biztosítani, ha a vásárló látja, hogy Te az adott termékre „szakosodtál” és nem csak hatalmas kínálatod és jó áraid vannak, de a vásárlóid mindenféle más problémáját is meg tudod oldani. Ilyen lehet a szerviz kérdés, a garancia, a szállítás, az üzembe helyezés, a folyamatos karbantartás vagy bármi, ami az adott termék esetében a vásárlók számára probléma. 

Ha érdekel a Márkabolt építési stratégia és erről szeretnél bővebben olvasni, akkor javaslom látogass el a Linkio.hu oldalára és olvasd el a teljes cikket. 

A másik legnépszerűbb automatizálási stratégia a kiegészítő termékek értékesítésének a stratégiája. 

Akkor érdemes ezzel foglalkoznod ha van egy már kelendő, gyorsan forgó terméked. Ezek jellemzően „A” brandes termékek, tehát pl.: PlayStation, Bosch gépek, Makita fúró stb… 

Sok esetben ezek a termékek „eladják magukat” a kérdés már csak az, hogy kinél veszi meg a vásárló, valamint a másik nagy kérdés, hogy ezeken a termékeket hogyan lehet keresni? 

A nagy hátrányuk ugyanis ezeknek a termékeknek, hogy bár kelendőek de az árrés rajta nagyon alacsony, ráadásul a legtöbb kereskedő, marketing és kereskedői képességek híján inkább az árversenyt választja. 

OFFTOPIC: Legyél mindig egy lépéssel előrébb és okosabb, mint a versenytársad és ne válaszd az árversenyt. Minél olcsóbban adod annál kevesebb árrés marad rajta neked is, aminek a következtében egyre kevesebbet tudsz költeni marketingre, a legjobb emberekre, fejlesztésre, aminek a vége minden esetben az elszegényedés és a veszteség. Nem érdemes erre a vonatra felülni, mert tudjuk, hogy hova megy. Ha mégis felülnél, akkor pedig mindig lesz egy „olcsóbb” vonat pl.: Temu… 

Azt az erőforrást, amit arra költenél el, hogy az áraidat lent tartsd inkább fordítsd arra, hogy kialakítasz egy olyan stratégiát, aminek a segítségével képes leszel profitot termelni az ilyen termékeken is. 

Az egyik legjobb stratégia erre a magas árrés tartalommal rendelkező kiegészítő termékek értékesítésének a stratégiája. Állítom, hogy nincs olyan termék, ami mellé ne lehetne eladni legalább egy kiegészítő terméket. 

Hogyan alkalmazd ezt a stratégiát? 
 

1, Termékeid elemzése és kiegészítő termékek választása
Biztos vagyok benne, hogy ezt a házi feladatot Te saját magad is el fogod tudni végezni, de ha esetleg semmilyen ötlet nem jut az eszedbe, akkor nem szégyen a nagyok működését elemezni és hát… szép szóval „inspirálódni” tőlük. Ha „A” brandes terméket értékesítesz, akkor a fejemet teszem rá, hogy rajtad kívül még 10.000 másik kereskedő is értékesíti ezeket köztük az Amazon, WallMart, Allegro stb… 

Nézd meg, hogy a nagyok milyen kiegészítő termékeket ajánlanak, mert ha ők úgy csinálják akkor az azért van, mert az adatalapú döntéshozatal miatt a gép „ezt dobta ki” a legjobb választásnak.  

2, Nagykereskedő keresés

Ha megvan a kiegészítő termék, amit értékesíteni szeretnél (pl.: Makita flex mellé korongok, locsoló tömlő mellé állítható szórófej, kontroller mellé védőfólia stb….), akkor a következő lépés, hogy keresd meg az összes olyan nagykereskedőt, aki ilyen terméket értékesít.
Ebben segítségedre lehet a Nagyker kereső: 

3, Nagykereskedők bekötése
Miután megvannak a nagykereskedők kösd be az összes nagykereskedőt a Linkio.hu rendszerébe és a Linkio-n belül szűrd le, hogy kizárólag azokra a termékekre, ami számodra releváns.  

4, Fogjon vastagon az árrés toll
A stratégia lényege, hogy a fő terméket, amiért jött a vásárló, azt jó áron megkaphassa. Az igazat megszólva drágán valószínűleg úgy sem tudnád eladni, szóval ezt fogadd el, hogy ez a behúzó termék. Mint az 1000 Ft-os csirkemell a Tesconál.

Nem fogsz rajta keresni? Nem… a lényeg, hogy ne bukj. A kiegészítő termékeket viszont nyugodtan felárazhatod mert van még egy tényező, amivel számolnod kell, ez pedig az, hogy a vásárló, ha nálad veszi meg a fő terméket és egy másik kereskedőnél a kiegészítő terméket, akkor neki dupla szállítást kell fizetnie, ami legalább 2000 Ft körül lesz, így te kapásból 2000 forintnyi ár előnnyel indulsz a versenytársaddal szemben, így ha nálad 500 Ft-al drágább a kiegészítő termék még akkor is megéri inkább tőled vásárolni. 

5, Állítsd be a webshopodban a kiegészítő termékeket + 1 PRO tipp.  

Ha mindent beállítottál és bekötöttél a webáruházadba, akkor már csak az marad, hogy a webshopodban szépen beállítsd a kiegészítő termékeket, hogy annál a terméknél jöjjön fel, amelyiknél akarod és akkor amikor akarod.

+ 1 PRO tipp:
Állítsd kötelezően választandóra egy kiegészítő terméket, amennyiben a kosarad még üres. Amennyiben az alap főtermékkel nem keresel egy Ft-ot se, igazából neked nem is cél, hogy kiegészítő termék nélkül vegye meg a vásárló. Amennyiben a webáruház rendszered alkalmas rá, úgy állítsd be, hogy ha a kosarad üres, akkor a főtermékhez kötelezően választani kelljen egy kiegészítő terméket, ha meg akarja venni. Így csak azok fogják megvenni, amelyik vásárlón valóban keresel. Ha nem üres a kosár mert vesz mellé valami mást, akkor pedig a kötelezően választható opció ne érvényesüljön. 

A harmadik legnépszerűbb automatizálási stratégia a marketplace jellegű webáruházak stratégiája. 

A Linkio lehetővé teszi a számodra, hogy több tízezer, több százezer terméket is beköthess a webáruházadba. így létrehozhass egy hasonló marketplace áruházat, mint az eMag, Pepita stb… 

Megvannak ennek a stratégiának is az előnyei és hátrányai, de mielőtt folytatnánk meg kell ismerkednek egy új kifejezéssel, ez pedig az organikus termékéletgörbe

Az organikus termékéletgörbe ciklus egy fontos koncepció az online kereskedelemben, amely megmutatja, hogy egy adott termék milyen gyakorisággal kerül megvásárlásra az organikus forgalomból érkező vásárlók által. Ez a görbe alapvetően befolyásolja a webáruházak termékstratégiáját és marketing tevékenységeit.

Mi az organikus termékéletgörbe?

Az organikus termékéletgörbe egy grafikon, amely a termék életciklusát ábrázolja az idő és a vásárlási gyakoriság függvényében. A görbe több szakaszból áll, beleértve a bevezetést, a növekedést, az érettséget és a hanyatlást, amelyek mindegyike különböző vásárlási gyakoriságot és forgalmi tendenciákat mutat.

A webáruházakban található termékek száma és az organikus termékéletgörbe

Minél több termék van egy webáruházban, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy a különböző termékek életgörbéi aktiválódnak. Ha mindössze egy terméket értékesítesz, akkor lehet, hogy az organikus termékéletgörbe, csak fél évente egyszer aktiválódik, tehát csak fél évente egyszer jön egy vásárló „ingyen”.

Ha viszont rendelkezel 100.000 termékkel, akkor az is lehet, hogy minden nap aktiválódni fog egyszer a görbe és minden nap jön legalább egy vásárló organikusan a keresőből, tehát kvázi „ingyen”. 

Persze ez nem ilyen egyszerű és csak lesarkítva magyaráztam el, de remélem érhető a lényeg 🙂 


Hogyan alkalmazd ezt a stratégiát? 
 

1, Termékek és nagykereskedők választása: 
Próbálj olyan nagykereskedőket keresni, akiknek elég sok termékük van ahhoz, hogy fel tudj építeni egy valóban marketplace áruházat, ez legalább 6-7-8000 termék / nagykereskedő. Érdemes megnézned a külföldi nagykereskedőket is például a lengyel nagykereskedőket. Készítettünk egy cikket, ahol összeszedtünk 675 lengyel nagykereskedőt, amit a Nagyker keresőbe is töltjük be folyamatosan: https://linkio.hu/nagykereskedok-lengyelorszagban-675-nagykereskedo-listaja-kategoriakra-osztva-es-nepszeruseg-szerint-rangsorolva/

2, Nagykereskedők bekötése
Ha megvannak a nagykereskedők, akkor kösd be őket a Linkio rendszerébe. A Linkio képes a termék egyezőségeket megtalálni és mindig csak a legjobb ajánlatot szinkronizálni a webáruházadba így nem kell félned attól se, hogy ha több nagykereskedő is ugyan azt a terméket értékesíti. 

3, Szűrd le globálisan a termékeket

Szűrd le azokat a termékeket, amire szükséged van. A Linkio képes több százezer terméket is kezelni így a globális beállításokat alkalmazhatod minden termékre, minden beszállítóra.

Így beállíthatod, hogy például csak azokat a termékeket akarod értékesíteni, ami van készleten, vagy aminek a beszerzési ára magasabb mint pl.. 500 Ft (hogy gyufát azért mégse árulj) valamint, hogy hány képpel rendelkezzen a termék pl.: minimum 1 termékkel.

Ezen kívül szűrhetsz, kategóriákra, gyártókra és akár konkrét termékekre is, így nagyon pontos szűrést tudsz végezni, hogy milyen termékeket akarsz látni a webáruházadban. 

4, Szakosodj + 1 Marketplace PRO TIPP 

A sikeres szűrés után már csak az maradt hátra, hogy elindítsd a szinkronizációt és így már készen is van az új marketplace áruházad. Itt viszont van egy fontos tipp, amit érdemes megemlíteni. Érdemes marketplace áruházak esetében is „szakosodni” valamilyen témára. pl.: árulj csak bama-mama termékeket, árulj csak játékokat, csak kerti termékeket.

Mivel a Linkio-val nagyon egyszerűen megoldhatod az áruházak termékfeltöltését, akár több marketplace áruházat is létrehozhatsz, de ha szakosodsz egy témára akkor nagyobb eséllyel tudsz a célközönségnek jó ajánlatot adni, mintha „mindent is” értékesítenél. 

Remélem tetszett a cikk, ha bármilyen kérdésed van ezzel kapcsolatban, akkor nyugodtan írj nekünk egy info@linkio.hu-ra, de szeretnénk felajánlani neked egy ingyenes konzultációt is, aminek a keretén belül szakértő e-kereskedő kollégák segítséget nyújtanak az új típusú e-ekereskedelmi stratégiákban, valamint bemutatják a szoftver működését így kötelezettség mentesen el tudod dönteni, hogy számodra megfelelő megoldás-e a Linkio.  
A konzultációt itt kérheted: https://linkio.hu/ingyenes-konzultacio/

Megtetszett a Linkio? Kérj ingyenes konzultációt!

Teljeskörű segítséget nyújtunk a szoftver megismerésén keresztül, a nagykereskedőkkel való szerződéskötésen keresztül a webáruházba való termékbetöltésig.